Jul-Musik! =D

 
Jag måste erkänna att jag verkligen älskar att lyssna på JUL-MUSIK!!! Och redan så här i mitten av november drar jag igång med spelandet och "skön-sjungandet..." ;-) Nu har man ju dessutom en tacksam publik som hänfört lyssnar ("Mini-Trold" gillar verkligen att lyssna när Mamsen tar ton...och är väl förmodligen den ende som kan härda ut med min sångröst... ;-)), och sången blir då på något vis ännu roligare att genomföra. =D

Varje år försöker jag också utöka min lilla samling av skivor med "jul-klang". I år har det blivit till att införskaffa "The Priests" med titeln "Noel" och den känns mycket riktigt lite sakral och är mycket stämningsfull och vacker att lyssna till. Skivan är tyvärr inte så lång och det känns som om den tar slut alldeles för fort, dessutom är flera av låtarna ganska så korta, men tur då att det finns en funktion på stereon som heter "repeat", för då kan man ju spela och sjunga dem om och om igen...hela DAGEN om man så vill - och DET vill man absolut med denna skivan! =D

Trolda - "With Christmas-Songs!!!" =D 

Kommentarer
Postat av: Poppins

Det är härligt att sjunga ut ordentligt. Min röst tillhör inte de vackraste, hm, så jag sjunger bara hemma. Helst ska jag vara ensam så mannen inte behöver lida.

Julsånger är jag sparsam med eftersom jag inte vill "slita ut" dem. Så här är det bara julmusik på när det är dags att julmysa.

kramar från Poppins

Postat av: Nina Lindh

Måste kollas upp... :D

2010-11-15 @ 20:11:14
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Saras Inredning

Åh vad bra med skivtips. Jag har ju lyckats köpa flera som du tipsat om och jag hittills aldrig blivit besviken :D



Härligt att NÅN vill lyssna, fast lillen har väl inget val fniss



Ha det bäst!

/sara

2010-11-16 @ 19:42:06
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Lily

Jag har ingen fungerande cd-spelare så det blir inte så mycket självvald julmusik för min del, tyvärr. You Tube får det bli när den värsta abstinensen sätter in ;-))

The Priests Nõel skulle jag vilja ha, den är bra..



Jag brukar chocka sonen, och katten, varje år på sonens födelsedagsmorgon med min skönsång tidigt på morgonen, ståendes med en födelsedagsfrukostbricka i händerna, "sjungandes" "Jag gratulerar..." =D



Ha det gott

Kram Lily

2010-11-17 @ 05:57:02
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback