"Stilstudie..." =D

 
"Alldeles nyvaken och undrande..." "Vad gör Mamma med den där kameran som blixtrar så...!??" ;-) (Och jag doftar så gott och är så varm och gó, tycker Mamma... =D)
 
"Kläderna på svaj och blöjan på sniskan..." "Det är dags att byta och klä om!" ;-) (Och jag är ju bara så charmig och söt, tycker Mamma... =D) 
 
"Och det skall vara NU!!!" "För nu är jag riktigt irriterad och trött på det där blixtrandet...!" ;-) (Och till och med NU känner Mamma all den där varma Kärleken spira och frodas...och naturligtvis skyndar vi att byta om och byta till torr blöja, för att sedan MYSA tillsammans, och med all säkerhet få lite mat... =D)

Ja, man förundras över vilka känslor som Moderskapet medför! Det finns liksom inget viktigare i Livet just nu än detta lilla sprudlande Liv som ju är min son! (Ja, och så den älskade SAMBON då förstås, som ju också är stolt Pappa till vårt lilla Liv! ;-)) =D Och man kan sitta och titta i TIMMAR på det lilla underverket och njuta av hans olika minspel, rörelser och ljud. Det är bara så UNDERBART och jag njuter i fulla drag!!! =D

Trolda - Proud Mother! =D

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Njut Trolda! Bara passa på och njut! Jag tror att sinnena är öppna på ett alldeles speciellt sätt hos en nybliven mamma så att hon ska kunna ta in det nya lilla livet totalt. Det kändes i alla fall så för mig, som att jag var så extremt mottaglig för alla intryck en lång period efter varje förlossning. Samtidigt tror jag att på nåt sätt att man ska undvika att betrakta fula och hemska företeelser under den här tiden, de går också på djupet, typ världens elände som man ändå inte kan göra något åt. Det måste vara tillåtet att blunda för det ibland.



Ha en trevlig helg! Jag antar att sambon är ledig så ni kan får rå om varandra alla tre och kanske ta promenader i vackert väder.

Postat av: Ragnvi

Bästkustens sötaste lilla Groda! Precis som hon Inga skriver; NJUT! Det går så fort så fort...

Undrar...är det sambons första barn också!

Kramen!

Ragnvi

2010-11-20 @ 07:25:17
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Åh vilken underbar lycka! Den strålar genom skärmen ända upp till mig =)

En sån underbar bebbe och snyggaste killen i hela världen!



Kramkram/Sara

2010-11-20 @ 19:32:19
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Lily

Underbar stilstudie =D



Man kan inte se sig mätt på dem..

Kärleken liksom sprudlar inom en :)



Njut av varje sekund!

Det går så otroligt fort..



Ha en fin söndag

Kram Lily

2010-11-21 @ 09:05:28
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: maria

Sååå söt, vad mysigt !

Känner din mammalycka. Man går som i ett rus och bebisen är medelpunkten :)



Ha nu en skön söndag !

Kramar Maria

2010-11-21 @ 09:34:04
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Nina Lindh

Sötaste lilla arga grodan... "mamma du ska vara nära, inte nära kameran"!

2010-11-21 @ 10:29:23
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Måndagmorgonmorning! Hoppas helgen blev bra för alla i din lilla familj!

Tack för att du svarade på min fråga! Förstår att sambon njuter av lilla Sladden!

Kramen!

Ragnvi

2010-11-22 @ 04:55:29
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: poppins

Han verkar vara sömning och gosig. Men det är nog lite "spring" i benen ändå, ser det ut som. Tänk, snart ska han fira sin första jul!

2010-11-29 @ 11:56:05
Postat av: Laijnen

Hej det var längesedan. Ser att det har hänt saker här :-))) STORT GRATTIS, vad roligt. Hoppas ni mår bra.

2010-12-07 @ 08:37:59
URL: http://laijnen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback