Frost!

 
I flera nätter nu har det varit frostgrader här i området och den gångna natten visade faktiskt på hela fem minusgrader. Jag är nu överhuvudtaget inte någon "vinter-människa" och kan verkligen inte påstå att jag längtar efter snö och kyla, men VACKERT måste jag ändock tillstå att det är när frosten nyper sig fast runt elementen.
 
Sen måste jag ju säga att jag verkligen gillar månaden december även om titeln "vinter-människa" däremot uteblir... Och det på grund av att jag ju verkligen älskar allt det nu innebär med juldekorationer och "advents-mys"! =D Men än så länge njuter jag av HÖSTENS vackra färger och ett litet frostigt inslag då och då gör det inte mindre vackrare! 

Trolda - "Autumn-Girl" =D  

Kommentarer
Postat av: milla-andante

Ja men visst är det vackert ute nu, och så frisk och härlig luft! Att solen skiner idag gjorde ju inte promenaden sämre..!

Jag är också kvar i hösten ett tag till, nästan kvar i sensommaren t. o .m... fastän det ska bli mysigt den dagen det är dags att tänka jul.



Ha en fortsatt fin höstlördag, du fina vän!

STOR kram:)

Postat av: Lily

Denna hösten har varit otroligt vacker! Jag gillar den höga friska "rena" luften, den blå himlen mot alla mustiga höstfärger, mest gillar jag de röda tonerna..

Vintern är OK om det inte blåser och regnar..

Advent och jul närmar sig, lite svårt att fatta!

Jag gillar december, med allt vad det innebär ;-))



Ha en fortsatt fin lördag och helg :D

Solen har lyst på mig idag..



Kram Lily

2010-10-16 @ 18:10:27
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Lilitha

Håller verkligen med dig, hösten och vintern är så otroligt mysigt och vackert... om man får sitta inne och mysa med tända ljus. Vilken mysig blogg du har. Kika gärna in hos mig där jag skriver lite om vardagens magi och lite annat hokus pokus. Kram Lilitha

2010-10-17 @ 12:24:30
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: Poppins

Jag gillar årstider, alla, eftersom det gör att vädret varierar och man hinner inte tröttna. Det enda på vintern som kan bli trist är när den skånska grå blötan aldrig vill ta slut. Då önskar jag hellre kyla och snö även om det ställer till lite problem.

Jag hörde att du snart fyller år! Jag önskar dig en härlig födelsedag och att du får en riktig fin present.

kramar från Poppins

2010-10-17 @ 21:16:13
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Saras Inredning

Wow 5 minus - inte dåligt! Vi har haft lite minus här oxå men inte lyckats komma ner i 5 än... det snöade häromdagen men det regnade bort lika fort. Nu har dom lovat 7-8 plusgrader denna vecka (bara för att vi bytt till vinterdäck).



Ha en bra vecka!!

Kramkram/Sara

2010-10-18 @ 07:52:30
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Saras Inredning

Nämen wtf!! Jag skulle ju skriva GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!! =)



Hipp hipp HURRA!!

2010-10-18 @ 07:53:00
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Inga M

Åh det är det här jag gillar med hösten; hög klar luft och frost som nyper.

2010-10-19 @ 19:19:46
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback