Återanvändning! :)

 
Det ligger verkligen i tiden med "återanvändning" av saker och ting. Vi har väl aldrig sprungit på "Loppisar" eller "Secondhand-butiker" lika mycket som nu... Ja,  ALLA gillar väl naturligtvis inte idén med återbruk, och med kanske medföljande renovering och uppfräschning av gamla saker, men JAG tillhör definitivt skaran som gärna hittar det där FYNDET som passar in så bra i miljön! Och att eventuellt få måla om, fixa till och piffa upp är bara en BONUS i det hela! =D 

Därför var det också med stor glädje jag tog hem denna LYKTA från mitt Arbete som tidigare var helt GLAS-INFATTAD, men där glaset dessvärre låg i tusen bitar vid sidan om i kartongen istället... Men inte gör väl det så mycket tycker jag! Med lite pynt i den är den fortfarande riktigt fin som lykta, och så här i Höstens tider är man väl glad åt lysande idéer av alla de slag! ;-) 
 
Jag har även blivit lycklig ägarinna till detta gamla härliga FÖNSTER! Som jag ännu i skrivande stund inte varken funnit ut var jag skall ha, eller om det skall målas om... Men HA det ville jag, och FINT är det, och PYSSLAS med det skall det - garanterat! =D För återanvändning av alla de slag sätter onekligen kreativiteten och skapar-lusten igång, och man får helt enkelt LYSANDE idéer emellanåt! ;-)

Trolda -  "Recycling"  =D

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Lyktan var verkligen vackrare än vacker!

Så otroligt fin ;-)



Ejmis och jag var på en loppisrunda igår, men kikade även in på "fina inredningsbutiken!...

Liknande ditt fönster,men dubbelt så bred, grå av "åler" (knappast, det var påskyndat åldrande) och med en lite krok utplacerad här och där.. Prislappen visade 1295:-!

Man blir bara matt ibland över att folk köper nytt och vansinnigt dyrt istället för att fynda, billigare och faktiskt även vackrare!



Ha en helskön måndag//Kram

Postat av: Ann Catrine

Grå av ÅLDER skulle det naturligtvis stå...



Fina butiken har en hemsida, nordljus.net

2010-09-13 @ 12:34:54
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: ejmis

Ljuslyktan blev ju jättefin utan glas =)

2010-09-13 @ 14:44:13
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Lily

Jag är också en återbrukare!



Gillar din lykta, superfint arrangerat!

Ett fönster skulle jag också vilja ha :D



Suck..det finns fortfarande så mycket man vill ha ;-))



Ha det gottttt

Kram Lily

2010-09-13 @ 21:15:27
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Morning o tack för alla goa rader hos mig!!

Himmel vad fin ljuslyktan är...även utan glas!! Och du får till det så himla bra!

Sambon...hm, maken! o jag tog reda på två gamla fönster som makens bror hade haft, dom kommer från svärmors barndomshem, maken fick skruva bort beslagen o sätta dom på framsidan...och nu har vi flyttat runt dom o flyttat runt dom...men nu sitter dom på väggen i sovrummet för tillfället, på höjden...bra att kunna helspegla sig i! Fast jag vill helst göra nåt annat med dom...vi får väl se!

Kramen!

Ragnvi

2010-09-15 @ 06:45:46
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Men du så fint du gjort det!



Och visst är det så att loppisfynden är nog ändå bland de 'bästa' fynden =) Även fast det där inte var nåt loppisfynd så var det ju ett riktigt fynd. Den verkar ju kunna hänga åxo, en sån lycka!



Gamla fönster är så fina, jag har ett på "lill-toan" som jag lutade av och satte spegelglas i (6 små rutor) - säkert 15 år sen och jag är så förtjust i det.



Ha en underbar fortsättning på veckan!



Jag åker till Visby på fredag :) Wohoo... utb med jobbet.



Kramkram/Sara

2010-09-15 @ 14:21:08
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Nina Lindh

Återbruk är bra! Speciellt när det gäller så fina saker som lyktan och fönstret.

2010-09-16 @ 14:46:59
URL: http://ninalindh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback