Välkommen September!

 
"Gnällde" jag tidigare om att månaden JULI gått fort är det ingenting emot vad månaden AUGUSTI gjort!?! Ja, var tar tiden VÄGEN egentligen!?! Och att Sommaren tyvärr känns som förbi och att HÖSTEN nu redan är här är ett faktum. Och det har som sagt verkligen gått rasande fort.

Men SEPTEMBER är en FIN månad! Den lite höga och klara luften ute är lätt att andas, och Solens värmande strålar är fortfarande där, samtidigt som färgerna i Moder Natur ändras till allt mer intensiva kulörer. Skogen dignar av SVAMP och BÄR, skördetiden i Trädgården är riklig och primörerna är väl aldrig så goda som nu. Har man dessutom turen att ha en klarblå Himmel över sig och får se ett Fågel-streck dra mot syd, är väl det något av det vackraste som finns att se. Och regnar det är det så skönt att vara inomhus och läsa en bok eller bara att få MYSA, i de tända stearinljusens sken. Att ha goda Vänner på middag vid matbordet med en vacker dukning känns också på något vis extra trivsamt nu när Sommarens "grill-os" lagt sig... Och skall man FIKA tillsammans smakar ÄPPLE-PAJEN fantastiskt gott! =D 

Allt detta erbjuds oss i Höst-månaden september, och därför välkomnar jag Dig med värme och glädje!

Trolda - "In The Autumn!" =D

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Fullkomligt älskar hösten!

Det har nu på senare år visat sig att även min kropp mår bättre på hösten, så då gillar jag ju den ännu mer ;-)



Verkligen synd vi inte bor närmre varandra, då hade vi tagit en bit paj nu..

Men på sätt och vis var du med igår vid fikabordet... ;-)



Ha nu en riktigt fin höstonsdag!

Postat av: Mauden

Hej min vän !

Intet ont sagt om hösten, för det är en underbar tid det också, men lite vemodigt är det att sommaren REDAN är avklarad, och visst känns det som man dör en smula varje gång sommaren övergår i höst ? Så känns det i alla fall för mig. Finns dock fördelar med hösten också, mycket mys, tända sterarinljus, knastrande brasa bl.a. För att inte tala om en promenad i skogen i klar luft och till doften av falnade löv mot marken :D



MÅSTE komma och besöka dig snart, och fikan måste vi också få till.



Kramen !

2010-09-02 @ 02:45:57
URL: http://enmarken.se
Postat av: Ragnvi på jobbet...

Hej på sig lilla HöstTrolda! Jag gillar hösten, även om det är lite svårt att förstå att sommaren är slut nu...Nu orkar både jag o Ditte vara ute mycket i naturen!

Längtar också redan efter nästa säsong med Ernst!

Kramen!

Ragnvi

2010-09-03 @ 12:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback