Höst-Mys! :)

 
Höst är tid för MYS! Och så här på augusti månads allra sista dag välkomnar jag absolut "MYSET" då vi imorgon skriver månaden september, och alltså tar steget in i denna sköna årstid vi kallar HÖST. MYS för mig är synonymt med nära och Kära, levande ljus och "pynt". Fluffiga kuddar, mjuka soffor och värmande filtar. God mat och dryck, långa samtal i ljusets sken. Bland annat. :) 
 
Och lite pyntat har det blivit! I all enkelhet, men ändå...! Och pyntet finner jag gärna i Moder Natur, som just nu bjuder på sig själv i all sin prakt i from av bär, frukter och vackra färger. Dessa små söta bär "norpade" jag under dagens promenad, och jag TROR det är oxel-bär!?! Den söta GRODAN på lövet är från min eminenta Arbetsplats och var svår att motstå med tankarna på ett litet "vatten-bad" här Hemmavid. Jag tänkte väl allra mest på att "Lilleman" skulle finna den rolig och intressant - och det gör han absolut! - men även vi vuxna tycker den är så söt. :) 
 
"Lilleman" ja... IDAG klappade han i händerna för första gången!!! Och det var med STOR stolthet vi applåderade tillsammans! ;-) Han går även några steg HELT på egen hand nu - rekordet ligger än så länge på nio! =D Han har även börjat säga några ORD! "Pappa, Lampa, Titta och Mamma". Och att TRAKTORN låter "Brrrrrrrr" har han vetat sedan länge! =D Och så VINKAR han... :) Det händer VERKLIGEN mycket i hans utveckling nu och det är en stor glädje och fröjd att få ta del av allt detta! "Lilleman" - Mammas GOÉ kille!!! =D

Trolda - Happy In Autumn! =D

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Tack för en fin kommentar i min blogg, den värmde hjärtat!



Så vackra bär Du har, är det nypon?

Postat av: Lily

Härligt höstmys! Vilken söt groda! Jag älskar grodor :) Naturen har mycket fint i sitt skafferi..

Kram Lily

2011-09-01 @ 20:20:24
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Oh såååå fint! Du är en liten fena på att dona med hemmet! Och västkustens sötaste kille har du också! Så go!

Tack för dina goa rader hos mig...! Tyvärr mår jag inte vidare just nu...

Kramen!

Ragnvi

2011-09-03 @ 07:07:35
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: millandante

Och han vinkar ju sååå gulligt!!:) Mysigt det var att träffas lite spontant! Ser fram emot en fika i dagarna!!!

Du dekorerar så fint, som alltid!!



KRAMAR

2011-09-03 @ 21:05:30
URL: http://milla-andante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback