Glad Lucia

 
Imorgon är det (redan!) LUCIA och det firas bland annat med sång, "ljus i hår", lusse-bullar, peppar-kakor och glögg. En VACKER och fin dag tycker jag! Och det är inte utan lite stolthet som jag konstaterar att Linus skall deltaga i sitt allra första LUCIA-TÅG - som TOMTE såklart! =D

Sedan första november går "Lilleman" på DAGIS och det är de som anordnar det hela. Tåget äger rum i den lokala kyrkan och jag ser verkligen fram emot en vacker och glädjefull tillställning med härlig sång! Personalen på dagis är verkligen bra och fina, och de engagerar barnen i mycket roligt och lärorikt. Och det går FANTASTISKT bra för Linus på dagiset kan jag tillägga - till Mammas stora glädje och lättnad! =D Linus trivs verkligen som "fisken i vattnet" på stället och kallas stundom för"Charmören" av personalen, just för att han är så GLAD och positiv! =D Jag måste också säga att all min tidigare oro och "skepsis" över just dagis är som bortblåst - dagis är BRA för barn och de lär sig otroligt mycket fint tillsammans.

Jag skall naturligtvis försöka dokumentera morgondagens stora händelse med kameran och bilder kommer frampå! Tills dess önskar jag Er som kikar in här en GLAD LUCIA! =D 

Trolda - Proud Mother! =D  

Kommentarer
Postat av: Caroline

God morgon! Önskar dig en trevlig morgon skulle vilja se dig när du skrider in till gubben med lusia krona och ett rött band runt midjan<3

kramar och pussa lill killen

2011-12-13 @ 10:10:58
Postat av: Sara

Vilken rolig bild :)



Det låter alldeles underbart, klart att Linus har det bra på DAGIS och att han charmat alla det hade jag redan förstått :) Ser fram emot lite Luciabilder. Ha en underbar fortsättning på veckan.



Här har vi nu plusgrader så allt fint med snön har helt försvunnit. Men ett par min inåt landet är det vinter på riktigt.



Kramkram/Sara

Postat av: poppins

Jag blir inte alls förvånad över att höra att det går bra på dagis - Linus är ju en sådan liten solstråle. Eftersom han känner sig så trygg hemma, så känner han sig även trygg med andra.

kramar från Poppins

2011-12-16 @ 14:45:09
Postat av: Linda - Sprudla

Så härligt att lille Linus trivs så gott på dagis :)

Inte konstigt att han är glad o positiv, det är ju du också!!!

Ha en fin fjärde advent!

Kram, Linda

2011-12-18 @ 11:45:11
URL: http://sprudla-linda.blogspot.com
Postat av: millandante

Så härligt att höra!!! Och såklart han kallas charmören... han är ju just det!!



KRAMISAR

2011-12-18 @ 18:58:45
URL: http://milla-andante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback