Nix!

 
Jag tillhör dem som är VÄLDIGT trött på alla de "telefon-försäljare" som ringer i tid och otid för att sälja det ena eller det andra. Vill jag göra affärer eller inköp kontaktar jag affären eller säljaren på EGEN hand, och när jag är HEMMA är jag HEMMA, och vill vara det i lugn och ro. Att "Lilleman" dessutom blivit väckt tidigare vid åtminstone två tillfällen av dessa "marodörer" gör ju inte saken bättre direkt... 

Men det finns bot! Jag har för dryga månaden sedan anslutit mig till NIX - en kostnadsfri tjänst som gör att samtal av denna dignitet uteblir. Och efter en månads medverkan där konstaterar jag nöjt att det FUNGERAR! Det är verkligen SLUT på alla dessa onödiga och störande samtal numera, och det är så SKÖNT! =D

Så vill DU också slippa dessa samtal kan jag varmt rekommendera att slå en signal till Nix och ansluta dig. Telefonnumret är 020-27 70 00 och man möts av en automatisk telefonröst som instruerar dig hur du skall gå tillväga. Det krävs TVÅ samtal från dig och sedan är tjänsten aktiverad. =D

Trolda - "Nix-Pix" ;-)

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Tack för påminnelse! Jag nixade min gamla mamma, som ständigt blev trakasserad och orolig över det här samtalen. En del av de här försäljarna, speciellt såna som tigger pengar till "välgörenhet", verkar riktar in sig på äldre. En hel del var säkert bara uppdiktade, de hade namn jag aldrig hört förut, typ "Barnhjälpen".

Postat av: Marie-Louise

Vi har NIX men det fungerar inte alltid ändå :( tyvärr. Har man t.ex varit prenumerant på en tidning tidigare, eller har en försäkring eller något annat så ringer dessa telefonförsäljare ändå, fast man har NIX. Eftersom de (företaget som telefonförsäljarna just då jobbar för) redan har ens nummer eftersom man är gammal kund eller befintlig kund så ringer de.

2011-02-27 @ 19:45:11
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Linda/Candygirl

Ja NIX är suveränt. Dock funkar det inte hos företag du redan varit kund hos. Som om man tex prenumererat på någon tidining. Bonnier är flitiga på ringa . Från en mängd olika nummer och olika tider på dagen. Jag brukar googla alla okända nummer och sen har jag lagt in alla som STRUNT i nummerpresentatörslistan samt lagt till en egen ringsignal. då slipper man studsa upp och svara på ett onödigt samtal mitt i middagen. Funkar toppenbra. Och när man inte svarar slutar dom ringa. Haha...

2011-03-08 @ 22:41:48
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback