"Pyssel-Mys" =D

 
När regnet öser ner ute är det väl som gjort för att pyssla lite INNE!?! Jag blir iallafall alltid lite sugen på att pynta och göra det extra mysigt inomhus då, och nu när det är "DUK-FRITT" som gäller i Hemmet ;-), känns det extra viktigt att få ha små trivsamma "stilleben" att vila ögonen på. Och ROST tröttnar jag visst aldrig på! =D 
 
Ängeln är faktiskt än så länge bara "till låns"... Den kommer från min eminenta Arbetsplats såklart ;-), och jag tog alltså hem den "på prov" nu idag. Jag ser ju direkt att den med all säkerhet lär bli kvar i Hemmet. För tillsammans med växterna och kuddmossan blev den liksom "pricken över i:t" i det lilla arrangemanget. ;-) Ängeln är riktigt fin tycker jag där den håller den lilla Fågeln i famnen, och det tyckte även Linus, som sken upp som en Sol över nyförvärvet, och det avgjorde definitivt saken! ;-)

Trolda - At Home! =D

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Det syns ju att ängeln hittat till sitt

rätta hem!

Älskar också rost,

tänk om min mormor och morfar sett vilka

prylar jag har hemma, t o m i vardagsrummet ;-)



Stora Bus har nu rapporterats ha endast dryga 38

i feber.

Hon har ätit lite och legat ute i sin gunga,

en gunga jag kan rekomendera.

Den är helt rund, och består av rep i rutmönster.

Bäddar flickorna med ett täcke så får de som en

mysig liten svagt svängande koja.

De älskar den!

De har hängt den så lågt att även Lilla Bus kan

klättra upp och nd i den som hon vill.

Sommarens absoluta favorit!

En sån skulle LillTrold uppskatta ;-)

(vet du vad jag menar, den har ett speciellt namn

och var relativt dyr faktiskt för att vara en

gunga, ca 800 tror jag)



Godnatt fina du!

Postat av: Ragnvi

Och jag säger; God morgon!

Klart ängeln ska få bo hos dig! Såå fin!

Har läst ikapp lite hos dig...såg Smögen....suck! Många år sedan jag var där nu...

Hm...jo jag är väl känd för lååånga inlägg, fniss! Finns ett till nu!

Kramen till dig o Linus!

Ragnvi

2011-07-18 @ 06:47:14
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Lily

Vilket underbart "prov"! Det hade jag aldrig klarat av att lämna tillbaka..

Fint arrangerat ditt pyssel..

Ha det gott

Sommarkramar Lily

2011-07-18 @ 09:14:01
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Sara

Oh my God! Kan inte annat än hålla med Linus :) Den passar bra där hemma!



Tusen, tusen TACK för kortet som fanns i POSTLÅDAN idagn. Lycka för en födelsedagstjej :)



Kramkram - så ses vi snart!

2011-07-18 @ 21:45:15
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Inga Magnusson

Änglar är mina favvisar, men nu är jag lite för gammal för just rost ;-)



Men jag har ett antal änglar i andra material; guld, porslin och så.



Ha en god fortsättning på sommaren!

2011-07-20 @ 09:41:39
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: millandante

Ja nu är det fler som har åsikter om vad som ska pryda hemmet...;) Och han har bra smak redan!!:)

Fruktansvärt det som hänt i Ljungskile idag... fy sjutton vad ledsen man blir. Jag hoppas innerligt att det inte var anlagt...



Ses på fredag!!!!:):):)

Kram

2011-07-20 @ 23:11:15
URL: http://milla-andante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback