"Sommar Med Ernst!"

 
Mitt i SOMMAREN, när man sällan eller aldrig sitter av sin tid vid teven, dyker han upp och förgyller vår tillvaro - den gode Ernst! :) Och jag MÅSTE bara avsätta dyrbar tid för att se honom och hans HÄRLIGA program, för jag GILLAR verkligen Ernst - så är det!

Han är alltid POSITIV, han är oerhört kreativ och duktig inom heminredning och sprider stor glädje inom området. Han talar ett vackert (och ibland kryptiskt... ;-)) språk och ger de små vardagliga tingen en plats i tillvaron, han gör det lilla och enkla VACKERT. Med kluriga och finurliga lösningar skapar han nya dimensioner för diverse prylar, och han får oss att se vårt Hem i ett annat ljus. Ernst förgyller verkligen tillvaron! :)

Att karln dessutom är en fena på att laga MAT gör ju inte saken sämre! ;-)

Ja, dyrbar tid ja... Tiden bara rusar iväg och det gäller verkligen att passa på att NJUTA av Sommaren och tillvaron som följer med den! Jag är inte något vidare på att blogga just nu, ej heller att kika in hos Er andra... MEN, jag tror det gäller ganska så många av oss just nu när vädret inbjuder till annat... För vi Bloggare är ju så KLOKA människor som tar till vara på Livets goda! :) Och sedan kommer det ju en Höst...med sämre väder och mer tid. Men, som sagt, Ernst missar jag helst INTE! =D

Fortsatt fin Sommar till Er alla som kikar in här! =D

Trolda - "In Summer-Time!" =D

Kommentarer
Postat av: ejmis

Håller med!!! Ernst missar jag INTE!!! =)

Postat av: Lily

Ernst är en skön man med god smak :) Jag blir mycket inspirerad av honom..Inte minst hans matlagning, tänkte prova hans tomatinläggning när mina mognat :)

Kramar

2011-07-14 @ 17:04:01
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Jag är lite kluven till Ernst. Ibland är han väldigt bra och gör trevliga saker och ibland blir det bara för mycket. Men jag tittade på någon repris igår med Ernst och det var riktigt bra :) Kram

2011-07-15 @ 13:41:54
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: millandante

Fastän jag också tokgillar Ernst så har jag missat varenda avsnitt:O Jag lever på att det går att kika på programmen på nätet senare, men, nu börjar det hopa sig av saker jag ska se och lyssna på i efterhand på radion... Hela vintern är uppbokad liksom;)Haha



Vilka härliga dagar ni verkar ha haft i Smögen, ni kan konsten att njuta av livet! Hoppas lillemans förkylning är bättre! Vi hörs och ses i nästa vecka!!:)

Tre kramar:)

2011-07-16 @ 00:33:09
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Hmmmm, tillhör de få (?) som inte sett

Ernsts sk storhet...

Fattar inget ;-)

Visst han gör fina saker, och smarta...

Men annars?!



Hoppas allt är väl med LillTrold,

Stora Bus har nu 40,7 i temp!!

Imorgon ska de ringa vårdcentralen,

men allmäntillståndet är helt OK

så de är inte oroliga

(dessutom är dottern inom vården själv

och hetsar inte upp sig i onödan...

(man jag)!



Kraaaam!

2011-07-17 @ 16:38:47
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Håller med om att Ernst är bra. Och jag har fler bloggkontakter som tajmar in hans program för att inte missa ett enda.



Mitt liv har inte haft något innehåll av teve i stort sett på hela sommaren. Det är bara en massa annat härj. Så jag får väl kolla på svt play i höst. Då ska jag jobba 80 % och vara ledig en dag i veckan, då kan jag ägna mig åt teve.



2011-07-20 @ 09:43:47
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback