Att Ta Till Vara På Nuet! :)

 
Jag läste ett sådant tänkvärt inlägg hos Mormormu -
http://mormormu.blogg.se/ - häromdagen. Hon skrev om det viktiga och det betydelsefulla i att LEVA I NUET. Att TA TILL VARA på nuet, att GLÄDJAS åt nuet och att vara TACKSAM för allt det som man har. Att INTE sukta efter sådant som man kanske aldrig får utan att glädjas för det man HAR. Och visst är det mycket man har!

Och när jag säger "mycket man har" menar jag i detta fallet inte materiella saker. DET kan man glädjas åt en stund såklart, men nu menar jag VIKTIGA saker. Viktiga saker såsom VÄNNER, KÄRLEK och FAMILJ exempelvis. Viktiga saker såsom att man får vara FRISK, att man har tillgång till en fantastisk NATUR och att man faktiskt kan äta sig mätt var dag. 

Och tänker man nu så så blir Livet precis så underbart det nu kan vara! =D För egen del försöker jag alltid att tänka positivt och se Livet från den ljusa sidan. Allt blir så mycket lättare då, och det blir en glädje i själva vardagen. Oftast är det ganska så enkelt, men vissa dagar känns det kanske svårare. Men tänker man då på allt som man HAR, så BLIR det bra! 

Jag har så mycket att glädjas åt! Underbara Vänner, en fantastiskt gó Sambo som älskar mig, och så är jag ju dessutom Mamma till min älskade lille son Linus! =D Jag är också tacksam för att få vara FRISK och njuter till fullo av vår vackra NATUR. Mat på bordet har jag också varje dag. Ett Liv som i ett LYCKORUS med andra ord... ;-) 

Det är detta som räknas i längden! HAR man allt detta, eller iallafall delar utav det, är det lätt att känna tacksamhet och glädje i tillvaron. Att LEVA I NUET och att GLÄDJAS åt allt detta fina. Jag tror vi ibland kanske behöver en liten påminnelse om detta FINA som Livet erbjuder för att verkligen uppskatta det. Så TACK Mormormu för att du påminde mig om hur mycket fint jag har att vara glad över! =D

Dessutom skiner SOLEN! ;-)

Trolda - Grateful In Life! =D    

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

För en stund sedan sände jag en tacksam tanke över

att jag bor i en alldeles egen lägenhet,

med egna möbler, mat i kylen och lugn och ro.

Kan känna sådan otrolig lycka över detta faktum!

Strax efter ringde Vilde Bill på dörren med

ryggsäcken packad med pyjamas och gosedjur,

redo att sova hos mormor och tillbringa morgondagen

här med mig!

Ännu mer lycka!

Har en nära kontakt med mina barn och barnbarn,

med mamma, vänner och annan släkt.

Har inte speciellt mycket slantar,

men har så jag klarar mig,

inte alla förunnat det heller.

Jag har ju "tappat" en del i seperationer,

men jag fick behålla vänner och släktingar,

"han" fick behålla pengarna.

Gissa vem som är lyckligast och mår bäst! ;-)

Tycker att jag är ganska duktig på att uppskatta

även de små sakerna i livet.

Och materiella ting har jag aldrig strävat efter!



Ha en underbar kväll rara du!



Kram!!

Postat av: Mauden

Hej vännen !

Så sanna är dina ord, vi har så mycket att vara tacksamma för ständigt och jämnt, men ibland glömmer man tyvärr att vara just tacksam.



Sörj inte det du INTE har

utan gläds åt det du HAR



Kram Maud



Ps. Längtar efter att träffa er snart. Ds.

2011-06-16 @ 00:38:25
URL: http://enmarken.se
Postat av: Lily

Visst är det så..

Fint du har skrivit!

Ha en solig skön dag

kram Lily

2011-06-16 @ 05:08:56
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Ja man skulle behöva tänka mera så. jag försöker verkligen. Det finns så mycket i livet som man kan vara glad och nöjd med. Kram

2011-06-16 @ 15:05:23
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Materiella ting är egentligen oviktiga, så länge man har tak över huvudet och mat för dagen! Det är de goda vännerna, den närmaste familjen och det som händer nu som är viktigt. Du har såååå rätt!

2011-06-16 @ 19:36:11
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: milla-andante

Åh jaaa så sant och så fint skrivet!!! Du är då också en människa som utstrålar precis det du skriver, en som tar tillvara på livet och gör vardagen mysig! Alltid så trevligt att träffa dig! Ska vi slå till nästa vecka?? Eller passar det bättre veckan efter midsommar?



Läste att ni fyllt frysen med tuggvänliga leksaker, och det är nog det enda tips jag har också, jag vet att vi tog tuggringen och gnuggade rejält i munnen på J och M...;) Sedan tror jag att det går över ganska fort också!:)

Tänk att sötnosen redan fått en tand...:):)



Vi hörs vännen!

Kram

2011-06-17 @ 13:39:30
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Poppins

Oftast uppskattar man inte vad man har förrän man riskerar att förlora det. Jag tror, tyvärr, att det är lite så för oss alla. Men jag försöker också se det positiva och njuta av vardagen.

kramis

2011-06-19 @ 21:18:46
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback