Fågel-Bad =D

 
Det blir inte alls lika PYNTAT som vanligt här Hemmavid måste jag erkänna. Jag lägger hellre energin på att umgås med Linus - det är både roligare och känns betydligt viktigare. =D Jag tror bestämt det dessutom är mer kreativt... ;-) "Pyntandet" blir ju så här i "Kryp-Och-Ställa-Sig-Upp-Tider" dessutom särskilt intressant för små fingrar och riskerar därmed att falla i bitar...i bitar som det gärna då skall smakas på... ;-) Men LITE pynt blir det, och det mesta är upplyft från golv-nivå! :)
 
Detta ur-söta lilla FÅGELBAD kunde jag bara inte motstå! Nu är det ju inte bara till glädje för oss i Familjen att TITTA på, det fyller ju även en FUNKTION! Och det har faktiskt redan till vår stora lycka haft en liten besökare i form av en liten Gråsparv! Och där är Linus precis som sin Mamma - man kan TYDLIGT se att han tycker om Fåglar och är väldigt intresserad av de Vingförsedda Vännerna. Och han ler med hela ansiktet när de hälsar på oss på Balkongen - Mammas kille! ;-)

Fågelbadet är från mitt Arbete, och i den gamla zinkbyttan huserar en vit Pelargon och två små avflagnade Fåglar (de har stått ute över vintern och färgen har delvis lossnat...det är väl det som kallas "shabby chick"... ;-)) tillsammans med en lite rostig krona i. Enkelt och fint tycker jag. =D

Trolda - At The Balcony! =D  

Kommentarer
Postat av: Sara

Ååh han är ju helt underbart söt lille Linus :) Såå gulliga kort!



Klart han är intresserad av allt du pysslar och donar med, så även utelivet :)

Vad kul det ska vara att upptäcka allt igen.



Supergulligt fågelbad.



Ha det bäst!

Kramkram/Sara

Postat av: milla-andante

Först tänkte jag skriva en rad om det fina fågelbadet, men sedan såg jag att jag missat inlägget där Linus STÅR!!!! Hallenado så SÖT!!! Och i sin sjömansdräkt... oooh... vill träffas SNART!!:)



KRAM

2011-06-07 @ 14:49:46
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Linda - Sprudla

Klart att det är viktigare med Linus, var sak har ju sin tid!

Fågelbadet är jättefint =).

Kram, Linda

2011-06-07 @ 16:55:13
URL: http://sprudla-linda.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Vilket fint litet fågelbad!

Skulle till och med få plats på min lilla balkong,

tror jag.

Måste vara spännande att nå allt fint för lille herrn!

Småfingrar brukar hitta rätt på allt extra spännande..



Kram!

2011-06-07 @ 18:42:55
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Så fint du har det :) och vilket gulligt fågelbad. Kram vännen

2011-06-07 @ 22:29:03
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Inga M

Klart att pyntet får stå tillbaka nu! Och med tanke på att den lille gossen nu kan stå och börja gå omkring så får Du nog förlägga eventuellt pyntande uppåt väggarna eller hur man ska uttrycka det. För inom räckhåll för de små fingrarna går det nog inte.

2011-06-08 @ 05:08:09
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Lily

Jättefint! Gillar både zinkbyttan och fågelbadet!

Så klart att lille solstrålen vill kika på mammas fina pynt nu när han börjar nå överallt :) Lugnast för alla att minimalisera pyntet så gott det går. Det tar man igen när de blir större :)



Ha det gott

Kramar till er

Lily

2011-06-10 @ 12:35:41
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback