Lite Nya Växter... :)

 
Förvisso är jag ju Florist till yrket, och VET precis hur växterna skall skötas... MEN, jag är också SMÅBARNS-MAMMA, och har således en ganska så bra ursäkt för att viss skötsel av Blommor uteblir... ;-) Jag har RENSAT bland mina "blader" och har fått slänga en hel del nödsakade växter - OCH införskaffat NYA! :)  
 
Och visst är det väl trevligt med lite nya "blader" i Huset!?! Det blev den något törstiga (och därmed "svårskötta"...) "PLÄTTAR I LUFTEN", eller Muehlenbeckia som den heter på latin. Den får ALDRIG torka ut, så vi får väl se hur länge den är så här fin... ;-) Det blev också ett par av den betydligt mer lättskötta TAKLÖKEN - Echeveria - som verkligen VILL torka ut. De lär nog förhoppningsvis få bo länge här i Hemmet. :) Och så blev det ett exemplar av den härliga MURGRÖNAN - Hedera. Med sina långa rankor och "lagom-vattning" är den tacksam och oerhört dekorativ. :)

Nytt här i Hemmets lugna vrå är numera också att vi kör "DUK-FRITT"!!! ;-) Och varför skall man ha dukar när man kan ha rostiga BRICKOR istället!?! ;-) (Och så ÄR det ju så att "Lilleman" blir allt längre och längre och huuuuu vad långa hans armar kan bli... ;-))

Trolda - With New Plants! :)

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Barns armar är i en viss period alldeles oerhört långa och dessutom kan de tydligen tänja på tårna också så att det går att nå ännu längre.



Det är bara att inrätta sig som förälder och ta bort alla dukar och skjuta ihop det som måste vara på bordet, till en liten hög i mitten.



Postat av: Sara

Åh vad bra att du köpt en plättar-i-luften! Jag fick en på Midsommarafton - kan säga att jag inte vattnat den än!! Jisös det blir det första jag gör när jag kommer hem ikväll :) Kanske den överlever sommaren iallafall.

Du har så himla fint på bordet - och dukar är väl ändå överskattat fniss



Ha det bäst!

Kramiz/Sara

2011-06-29 @ 08:19:52
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Ann Catrine

Söta rara gulliga fantastiska du!

Vilken överraskning, vilken gåva!!

Jag är helt överväldigad och lite chockad,

det var ju totalt oväntat, men OJ vad jag älskar sötaste fågelbadet, och så fint inslaget, och vilket vackert kort!

En och annan tår trillade medan jag anlöst öppnade paketet.

Nu jag sitter mest bara och beundrar gåvan!

Den kommer för alltid påminna mig om Familjen Trold,

och om vilka vänner man finna genom att blogga ;-)



Tusen tusen tusen TACK!!!!!!!

Stora kramar till er alla, raraste familjen Trold!

2011-06-29 @ 18:16:25
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

P.S Andlöst skulle det stå..



Och så glömde jag tala om vad fint det var med de

rostiga brickorna och de gröna växterna!

2011-06-29 @ 18:17:38
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Lily

"Plättar" en favorit :)Taklöken och murgrönan också, (fast mina murgrönor får alltid spinn och vissnar så det blir aldrig långlivade..)Jättefint arrangemang, jätteläckert med taklökarna i de rostiga glasen.

Ha det gott

Kram Lily

2011-06-29 @ 18:52:14
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du har med din gest även glatt mitt hjärta (okänd)idag.... du är en generös kvinna!



Kati

2011-06-29 @ 21:56:28
Postat av: Anonym

Du har "rört" mitt hjärta idag med din generösa handling.



Kati

2011-06-29 @ 21:58:16
Postat av: millandante

Du får alltid till det så fint, och skönt att höra att det kan gå till så även hemma hos en duktig florist;)

Hihi... jasså det är den dukfria perioden nu;) Bra att veta när ni kommer hit och FIKAR!!! Veckan som gick bara försvann, men det kommer ju en till...:) Vad sägs om en torsdag- eller fredagsfika utan duk??

KRAM

2011-07-02 @ 14:03:42
URL: http://milla-andante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback