"Min Första Tand!" =D

 
"Tittar Ni riktigt noga så ser Ni att det glimmar lite i min mun - jag har fått min FÖRSTA TAND! Ja, det är faktiskt till och med TVÅ av dem om man anstränger sig riktigt noga för att se!" ;-) 

Ja, Linus har alltså fått sin första tand! :) Och är han nu söt INNAN, hur söt lär han väl inte bli NU då, med ett par "risgryn" att charma med i sina leénden!?! ;-) Men det har verkligen inte varit helt smärtfritt... Han har kliat och kliat i munnen och varit lite hängig och till och med ledsen. Jag tror det just är när tänderna "skall igenom" tandköttet som är det allra värsta stadiet för honom, och att det gjort ganska så ont. Han är dessutom lite svullen i munnen och man kan se att det nog är lite ömt.

Jag vet ju att flera av Er som läser här är både Mödrar och Mormödrar (och Fädrar och Farfädrar)...säkert har Ni kanske något "husmoders-tips" på hur man kan underlätta för "Lilleman"!?! Alla tips emottages tacksamt! :) 

Trolda - Smile! ;-) 

Kommentarer
Postat av: Linda - Sprudla

Söta Linus!

Tyvärr har jag inga bra tips...

Han ser iaf väldigt glad och stolt ut för sina nya gaddar!

Kram, Linda

Postat av: Sara

Hihi.. vad gulligt. Tyvärr inga smarta tandtips.

Ha en underbar måndag (och vecka).

Kramkram/Sara

2011-06-13 @ 08:23:01
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Ann Catrine

Gofisen! Tänk att tänderna redan kikar fram ;-)



Det enda jag kan komma på jag brukat göra för

barnbarnen är att de fått gnugga och bita på mina

fingrar om de velat, inte vidare hygieniskt kanske,

men med nytvättade händer och kliande tandkött

gör man vad som krävs!

Annars hjälper ju kyla förstås,

lägga tuggvänliga leksaker i frysen som sedan

används som smärtlindring..

Lilla Bus (alva, nyss fyllda 2) fick ju sina tänder

både tidigt och tätt.

Inte nog med att det kliade i munnen,

hon fick både feber och risig mage också...



Kram!

2011-06-13 @ 13:25:24
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Japp...precis som mormormu skriver här ovan blev det för mina ungar också! Isch vad ont o jobbigt dom hade det! Det var väl vid den tiden ungefär som favorittuggleksakerna kröntes....

Söt som socker är han din Linus! Precis som sin mamma!

Kramen!

Ragnvi



PS. Jättefint fågelbad också!

2011-06-13 @ 16:16:00
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Poppins

Vilken liten charmör! Som nu snart kan visa upp sina sockergryn till tänder. Synd bara att det ska behöva göra så ont när de växer fram.

kramar från Poppins

2011-06-13 @ 16:41:01
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Så sött :)

Nja jag har nog samma tips som Ann Catrine. Kylda leksaker, bitringar eller vältvättade fingrar. Det mesta som kan ge lite massage och kyla brukar fungera bra och blir det riktigt illa så kan man stryka på lite flytande Alvedon på tandköttet. Det rådet fick vi utav BVC när min yngsta (12,5 år) fick sina första tänder både tidigt och tätt. Eller lite glass :) Kram

2011-06-14 @ 13:17:37
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Trolda

TACK alla rara för TIPS och SYMPATI! =D Vi fyller frysen med leksaker...;-)



Trolda - kramar =D

2011-06-15 @ 20:12:16
URL: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback