Höst!

 
För en tusendels sekund, eller kanske för en HEL (?), spirade VÅRKÄNSLORNA i Hjärtat där jag låg i min säng tidigt om morgonen, VÄLDIGT nyvaken... ;-), och hörde KANADA-GÄSSENS spektakulära läten... För för mig är deras "trumpetande" synonymt med deras ankomst om Våren. INTE deras flytt om hösten! Men så insåg jag att det visst inte är Vår - långt därifrån. Det är HÖST och löven börjar skifta i fantastiska färger, träden dignar av bär och frukter, luften är frisk och klar, och en del FÅGLAR samlar ihop sig för sin gemensamma färd söderut. 

LITE vemodigt ÄR det, men också fantastiskt VACKERT! OCH en påminnelse om att allt "rullar på", i evig tid. Ett kretslopp i tidens anda. Så på återseende kära FLYTT-FÅGLAR! :) 

Trolda - In The Autumn! :) 

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Ja nu är hösten här. Vackert, ganska skönt men lite trist. Fast snart får vi pyssla inför julen :) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback