Februari

 
Så kom den då iallafall till sist - den bistra och kalla VINTERN! Här visade termometern på nästan arton minus arla morgonstund, och fyyy vad jag tycker det är alldeles för kallt. Nåja, vi skriver dock trots allt redan FEBRUARI i almanackan och bevisligen så KAN kylan inte bita sig fast en allt för lång tid. :) Dagarna blir längre och längre, och visst värmer SOLEN oss allt mer! Vi GÅR faktiskt mot VÅR - så ÄR det! =D

Ja, jag är som Ni förstår verkligen ingen "vinter-människa"! Och det verkar som ju äldre jag blir desto mindre tycker jag om den, och min längtan efter ljus och värme blir allt mer påtaglig. Jag kan dock FÖRSTÅ dem som verkligen ser fram emot snö, kyla och medföljande utomhus-aktiviteter - och visst ser det väl helt UNDERBART ut med längdskidåkning genom en snötyngd granskog! (men det SER just bara underbart ut... ;-)) - och jag glädjer mig med dem. Men som sagt, för egen del längtar jag oerhört till ett något behagligare klimat! 

Och det är alltså redan februari! "Lilleman" växer och utvecklas "så det knakar", jag har fått klippt mig och gjort nya slingor ;-), solen strålar från en klarblå Himmel och Kärleken är intakt och fin. Så Livet leker, allt är härligt och jag skall absolut inte klaga över något. Så jag biter ihop, trotsar kylan och ser framåt mot kommande varmare och ljuvligare tider! =D

(Den vackra bilden med skatorna på har jag lånat från nätet.)

Trolda - =D 

Kommentarer
Postat av: C

18 minus, usch!

2012-02-04 @ 17:40:44
Postat av: Lily



Jag är en vårmänniska och längtar efter då knoppar brista..speciellt extra mycket i år eftersom jag i maj åker till London.. :-)



Ha det gott

Kram Lily

Postat av: Sara

Trots kylan låter det helt underbart. Vi har haft ända ned till -30 grader, men nu futtiga -10 så det är rena blia :)

Ser ovan att Lily åker till London - det ska vi oxå göra, fast i APRIL - jag längtar!



Ha en skön vecka och hoppas att det är mildare nu.

Jag har varit på The Studio i Umeå - ränka med att dom ringer dig och vill att du ska bli fotad, kanske med familjen? Nu när du är nyfrissad och allt :) Riktigt skoj.



Kramkram

2012-02-06 @ 11:45:42
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Linda - Sprudla

Håll ut, våren är här snarare än du tror!

Dagarna är redan ljusare och när solen tittar fram värmer den faktiskt skönt :)

Önskar dig en fin vecka <3

Kram, Linda

2012-02-06 @ 23:37:14
URL: http://sprudla-linda.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Ja nu fick vi vår vinter... Vi hade minus -23 i lördags och söndags morse och jag behövde ge mig ut i kylan för att åka till jobbet. Det var inte helt lätt... Kram

2012-02-07 @ 23:02:11
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback