"Guldigt Auktions-Fynd" =D

 
Nu har väl BIBLAR med all säkerhet förändrat mer än en del av ett RUM (!?), men det var iallafall vad som skedde HÄR i Hemmet, efter det att den käre Sambon ropat in den vackra Bibeln på auktion. :) Ljusstakarna och sköldpaddan är från mitt Arbete, bysten är ett annat gammalt fynd - en gång vit. 
 
Det blev alltså helt enkelt en liten "MYS-HÖRNA" med stänk av KITSCH i GULDIGA toner! ;-) Och allt detta på grund av den vackra boken, som väger dryga sex kilo - en riktig TEGELSTEN med andra ord. ;-) 
 
Och som av en händelse hamnade de båda FOTONA på "Lilleman" och Mamma Trolda bredvid varandra. "Lilleman" är cirka åtta månader vid tillfället, och jag är väl cirka två år kan jag tro. "Lika som bär" säger min käre Sambo, och det är inte utan en hel del glädje jag faktiskt kan konstatera att vi iallafall inte är HELT olika. :) (De allra flesta tycker dock att han liknar Pappa mest.)
 
Trolda - "Pure Gold!" ;-)
  
 

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Ha ha... det där med likheter är vi väldigt upptagna med just nu. Vi kollar vem det nya barnbarnet, lille Bill, är mest lik. Och vi hittar lite olika här och där, inte bara en person.

Den där kitschiga guldfiguren hade jag absolut gärna köpt. Om du vill sälja den så har du en stående spekulant här.

Postat av: Trolda

Inga; den är dessvärre inte till salu, liksom du är ju också jag svag för det guldiga och behåller den således. ;-)

Trolda - kram =D

2012-07-01 @ 20:35:31
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Ragnvi

Morning i finhörnan! Du är en fena på att få till det!

Helt klart ser man likheter mellan dig o Linus! Lika söta båda två!
Min midsommar blev inge bra....den slutade på en vägtoalett....spydde som en gris sittandes på toa...penicillinet gillade nog inte min mage!
Kramen!
Ragnvi

2012-07-02 @ 05:39:08
URL: http://rankans.blogg.se
Postat av: Sara

Lika fint som alltid. Vilken härlig bibel! Sanna mina ord :) Det skulle vara fränt att göra den till en "gömma" om den går att gröpa ur?

Ha en skön fortsättning på veckan!

Kramkram

2012-07-03 @ 18:58:43
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback