"Tjock-TV"

 
Så här i FOTBOLLS-TIDER har det väl inte undgått någon att det strömmar in reklam-blad där PLATT-TV är högsta prioritet!?! "Bästa bild, bästa ljud, wide-screen, si och så många tum, allehanda finesser och möjligheter ingår..." Och alla är de endast milimeter-tjocka. 

Härom dagen hade jag en Väninna på besök här hemma för första gången. Vi har träffats på grund av att vi båda har barn i samma ålder och vi känner inte varandra så väl, men har det trivsamt ihop. Det allra första (och enda (!)) hon kommenterade angående mitt Hem var; -"Vilken gammal TV ni har!!!?" Hon sa inte ett ord om exempelvis hur vackra VÄXTER jag har, eller hur SMAKFULLT jag nu inrett (;-)), nej, det var TV:n som drog... Inte för att jag nu BRYR mig, nej faktiskt inte det minsta. Men man undrar ju, är det BARA vi som huserar en så kallad "tjock-teve", eller finns det fler "stofiler" där ute!?!  (Nu har vi väl en NÅGOT nyare upplaga av teve än den på bilden (lånad från nätet) kan jag tillägga... )

Skatteåterbäring i all ära, men INTE att jag skulle köpa en ny teve ändå. Nej, den gamla hederliga, härligt tjocka teven, får brumma och gå tills den går sönder. Och vem vet, då kanske den till och med klassas som en raritet, en antikvitet, och ger riktigt STATUS-VÄRDE!?! ;-)  

Trolda - Happy At Home! ;-) 

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Jamen Trolda, det här måste vara en kult-tv! Ser väldigt 60-tal ut fast jag förstår att den är av yngre datum!



Snorkigt att inte se din inredning i övrigt!

Postat av: Sara

Hahaha... men vilken kommentar!? Hihi.. det var riktigt roligt. Vi har BÅDE en tjock-TV och en platt-TV. Tjock-TVn underhåller oss till frukosten och platt-TVn får stå för kvällsfilmen.



Men hur kunde hon missa allt det fina hos dig? Hihi.. det är tur att vi alla har olika intressen, hon kanske inte är intresserad av inredning det minsta.



Ha en skön start på veckan!

Trots att du MÅSTE se Sverige - Ukraina på en TJOCK-TV.



Kramiz

2012-06-11 @ 08:06:17
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Eleonore

Åh! Jag blev med tjocktv när jag flyttade hemifrån för en evighet sen och den har jag vårdat ömt, aldrig ens funderat på att byta ut den tills den slutade att fungera helt normalt och jag blev övertalad av min man att "göra mig av med den". Men slänga min fina kompis? Nej, den fick stå i stallet tills vi flyttstädade. Då tog mannen och min far den till tippen, jag var så gravid att jag inte visste vad jag hette, än mindre kunde jag röja bland en massa bråte, och de tog tillfället i akt. Jag saknar den fortfarande. För den var så fin, hade en personlighet i det där bulliga och fula. Var stolt över din tjocktv, tycker jag!!



Kram!

2012-06-11 @ 22:35:30
URL: http://mingubbrora.blogspot.com
Postat av: C

Tjock-TV;n gick sonder for en manad sedan; var tung att bara till containern...Har en 12-tums tjockTV med VIDEO kvar som jag hoppas haller nagra ar till. VANTA, bara VANTA till vaninnan far syn pa ELGITAREN och den tjocka, tjocka MARSHALLFORSTARKAREN; DET bli COOL! Och ja, ungen kan fan spela Hendrix OCH Metallica!

2012-06-12 @ 11:31:41
Postat av: Linda - Sprudla

Det var inte länge sedan vår "tjock-TV" åkte ut...den gav tillslut upp efter lång och trogen tjänst...

Men vi är nog den enda i byn som inte har Micro! Det brukar vi få kommentarer om :)

Tur att vi alla är olika!!!

Kram, Linda <3

2012-06-14 @ 22:18:38
URL: http://sprudla-linda.blogdspot.com
Postat av: Lily

Här har du en till gammal stofil :)) Min widescreentjocktv gick åt fanders när jag flyttade för ett år sedan så då åkte den lilla tjocktvn med inbyggd video, 14tums, som sonen fick som 10-åring fram.. Jag avskyr att slänga/kassera sånt som fungerar och är funktionellt. Tycker inte om att slänga dyra pengar på tv, mobiltfn och andra såna saker. Då lägger jag hellre pengar på blommor, resor och annat kul ;-))

Kramar

Lily

2012-06-16 @ 22:12:37
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback