"Växt-Vård!" :)

 
Jag känner mig så OERHÖRT nöjd! =D Jag har länge dragits med, i detta fallet, ganska så angenäma "problem" vad gäller mina kära VÄXTER - de allra flesta av dem har för längesedan vuxit ur sina krukor och blivit så stora och frodiga att de riskerat att välta ur sina krukor. Detta är nu efter dagen idag ett minne blott, och nu kan de åter andas frihet och sträcka ut sina grenar i full längd. =D På bilden ses en av CITRUS (!) ljuvligt doftande Pelargon.
 
Jag har alltså PLANTERAT OM! =D Ny jord (välj en BRA sort om Du skall plantera om!) och större krukor har de fått, jag har klippt bort vissna rötter, blad och grenar, och så har de alla fått en välbehövlig DUSCH! =D I den större krukan huserar en klassisk Monstera, i den mindre en Elefantfot - som jag haft i "hundra år", omhändertagen och uppvuxen från en alldeles pytteliten planta. :)
 
Och är det inte så att jag faktiskt HÖR att de nu ånyo "växer så det knakar"!?? Ja, åtminstone SER de oerhört kraftfulla ut, fulla av Liv och med en fräschör som heter duga. Och JAG, ja, jag känner mig alltså OERHÖRT nöjd över dagens insats, som på något vis fräschat upp hela det ljuvliga Hemmet! ;-) På symaskinen bor Porslinsblomman, och på golvet en alldeles UNDERBART tålig Suckulentsort jag dessvärre inte har något namn på. Jag fick den som litet skott av min kära danska Väninna för många år sedan. :) 
 
Här är det en rödbladig Peperomia som hamnat i FIIINT sällskap! ;-)

Ja, nu är det alltså åter Liv i Hemmet, och det känns alltså oerhört skönt att ha fått ge mina gröna och sköna Vänner den behandling och omsorg de förtjänar! =D Nu återstår ett antal växter att pyssla om, men de får vänta ett litet tag tills NÄSTA infall infinner sig! :)

Trolda - With Plants! =D

Kommentarer
Postat av: Sara

Du har så fina blommor! Men konstigt vore väl annars :)

Fick senaste numret av Drömhem & Trädgård och där var ju massor från Kärrstegens Gård! Vad roligt :)

Vill se mer därifrån!



Ha en skön vecka

Kramiz

Postat av: Eleonore

Så fint du har gjort! Jag blir riktigt inspirerad!! Tack för den mysiga förmiddagsleken här på "gräsmattan", det var kul tyckte både barnen och jag! Underbart med människor som kan ta det som det är, liksom. Alltså kaos... Hihi! Det är bara att kika förbi närsom!



Kram från Ellie!

2012-06-18 @ 20:02:18
URL: http://mingubbrora.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Morning! Skall börja med att tala om att vi har två TV-apparater...tjocka båda två!! Men Junior har i sitt lilla lilla rum här en stoooor lång PlattTV...jag har svårt att titta på den! Men nog blir det en platt sak här också när dom tjocka ger upp! Fast inte nån överdrivet stor!

Hoppas dina växter trivs nu o mår bra! Att din underbare Linus gör det ser man på lång väg! Härliga foton!

Kramen!

Ragnvi

2012-06-19 @ 05:36:33
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Jag borde plantera om men det blir så sällan av! Vad är bra planteringsjord? Alla verkar ju lika bra av reklamen på förpackningen att döma.

2012-06-21 @ 07:41:43
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback