Lyckliga Dagar! =D

 
Det finns dagar och så finns det DAGAR! De där DAGARNA du verkligen TÄNKER EFTER, stannar upp, andas och LYSSNAR - lyssnar till ditt Hjärta, till dina SINNEN - och bara inser att man är så LYCKLIG och har det så BRA! =D
 
Jag har en helt UNDERBAR Sambo som älskar mig och Kärleken är besvarad. Jag har VÄRLDENS goáste lille kille som jag älskar över allt annat, och han älskar oss tillbaka såklart, på sitt lilla vis. Mammas och Pappas kille, så ÄR det! Jag har ett HEM jag trivs i och jag har fina Vänner. Ett Arbete som passar mig som handen i handsken, och jag bor i en fantastiskt vacker liten by - både HAVET och SKOGEN som granne. =D
 
Häromdagen hade jag just en sådan här dag, full av bubblande lycka. Vi var vid Havet, Solen sken med värmande strålar, det kluckade härligt från vågorna. Där satt jag, smått filosoferande på berget, medans mina båda Grabbar kastade sten i vattnet. Och det bara BUBBLADE i magen och i Hjärtat. SÅ härligt, SÅ underbart. En total känsla av LYCKA! =D
 
Det är fint att få stunder som dessa. Det är fint att begrunda sitt Liv och leverne. Och det BEHÖVS verkligen inte så mycket för att just få den känslan av att man faktiskt har det BRA, att man faktiskt är NÖJD med tillvaron. Att man helt enkelt är lycklig! Och visst är det väl bara LJUVLIGT när det dessutom BUBBLAR av lycka där i magen och i Hjärtat!?! =D
 
Trolda - Simply So Happy! =D

Kommentarer
Postat av: Linda - Sprudla

Bubbliga lyckokänslor finns det något bättre!? Kanske tar vi dem förgivet ibland...? Njut,njut,njut!!!
Kram, Linda

Postat av: caroline

Hej lilla vännen! ÅÅÅ vad vackert skrivet, man får inte glömma att vi flesta har det bra. kram vi ses i morgon

2012-09-20 @ 09:44:46
Postat av: Inga M

Jag blir så glad när jag besöker din sida och kan läsa om hur du uppskattar vad livet bjuder dig! Många människor ser liksom inte att de har allt det där som du beskriver utan tar det bara för givet och så gnäller man över någon liten detalj som inte är perfekt. För så är det väl för de flesta av oss att det finns småsaker som man kan gräma sig över och låta skymma lyckan. Men det är lite av en träningssak att se det goda som finns runt omkring; hälsan, kärleken och de allra närmaste!

Jag kan känna att jag njuter av livet nu när jag jobbar mindre, njuter mer av både jobbet och fritiden, inte bara lever på. Kanske borde alla människor stanna upp lite ibland i sitt levnadslopp och fundera över vad som är viktigast; mer pengar eller mer fritid? Många av oss äldre åtminstone har inte längre så stora skulder och klarar oss med mindre inkomster och då kan yngre få mer jobb också.

Ha en fin helg!

2012-09-22 @ 06:40:56
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Sara

Åh vad mysigt skrivet! Precis såna dagar behöver man verkligen, då går man genom livet med ett leende på läpparna.

Underbart att läsa goa Trolda.

Ha en härlig fortsättning på hösthelgen,
Kramar

2012-09-22 @ 11:40:37
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Lily

Härligt ♥
Kram Lily

2012-09-29 @ 10:04:59
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback