Snart Påsk! =D

 
För mig är PÅSKEN synonym med VÅR och VÄRME, SOL och HÄRLIGA tider! God MAT i goda VÄNNERS lag och AVKOPPLING med FAMILJEN! Jag ÄLSKAR verkligen denna högtid! =D Och jag gillar även "PÅSK-PYNTET"! Att ta in Påsk-riset och pryda det med fjädrar och lägga fram ÄGG som dekoration är både vackert och skapar en härlig VÅR-KÄNSLA, tycker jag. Påsk-harar finns också på plats förstås! Snyggaste KRUKAN och VÅR-BLOMMAN just nu kommer från min UNDERBARA arbetsplats SPRUDLA, och pryder verkligen sin plats på köksbordet. :) Krukan är gjord av återvunnet material och växten är såklart en ROSMARIN, som doftar ljuvligt, och som också kommer användas i matlagningen! =D Vardags-lyx på en helg! =D
"Helg-Lyx" är det att få finaste BUKETTEN med sig hem efter uträttat arbete också... Man blir bara så GLAD och tacksam! =D I buketten ståtar rosa Ranunkler och Tulpaner, grön Daggkåpa och småbladig Poppel, och spirande och skir Spiréa. LYCKA! =D
 
Trolda - Happy In Life! =D

Kommentarer
Postat av: Nina Warglycke

Jag gillar inte påsken. Men det beror på att jag inte tål ägg, blir så sjuk att det är akuten och kortisonbehandling som gäller. Annars är det skönt att vara ledig ett tag från jobb. Ta hand om sig själv och hemmet. Kanske träffa några man inte träffar så ofta.

Glad Påsk!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback